18 Ekim 2018 Perşembe

Anlaşmalı Doğum Fotoğrafçısı!


Kimle anlaşmalı? Hastaneyle. Hastaneye komisyon verme anlaşması yani. "Ben kârımın bir kısmından sana vereyim, sen de benden başla fotoğrafçı alma hastaneye. Sadece ben para kazanayım." Ya bu nasıl çirkin bir şey ya. Kimse kusura bakmasın (ya da baksın) anlayışla karşılayabileceğim bir konu değil bu. Bir kere yapılan iş çok mahrem. "Doğum" fotoğrafı bu. Kimse hastanenin anlaşmalı olduğu fotoğrafçılara mecbur bırakılmamalı. Çünkü herkesin bir bakış açısı var. Bir fotoğrafçının fotoğraflarını çok severken başkasının fotoğrafını çok kötü bulabilir. Ama bebeğinin dünyaya geldiği o muhteşem anı da kaçırmak istemiyordur. Bir fotoğrafçı olarak soruyorum; insan nasıl olur da "mecbur kaldığı için" gelen müşteriden haz alır. Aklı başkasının çektiği fotoğraflarda kalan bir anne adayıyla nasıl gönül rahatlığıyla çalışabilir bir fotoğrafçı?

"Hastaneler anlaşma yapmaya mecbur bırakıyor", "ben anlaşmazsam başkası anlaşacak" gibi gibi bir ton bahane bulmak mümkün tabi bu işe. Ama ben bireysel olarak nasıl dik duruyorsam sen de öyle dik dur kardeşim. Bugüne kadar hiç bir hastaneyle anlaşma yapmadım, yapmak için en ufak bir girişimde bulunmadım. Sen de yapma! Düğün salonuna çevirmeye gerek var mı ortamı? Bundan seneler önce yine anlaşmalı doğum fotoğrafçılığına karşı yapılan bir paylaşımda, bir meslektaşım aynen şu cümleyi kurmuştu; "Adana'da da durum aynı ben iki büyük hastaneyle anlaşma yapmak zorunda (zorunda???) kaldım işin komiği şu ki hastane hiçbir emek harcamadan bizden çok kazanıyor benim karımın iki katını hastasından talep ediyor işin kötüsü çoook yüksek rakamlara çıkıyorlar bizim de adımız kötü oluyor." (Screenshot'ını hala saklarım :)))

Özrü kabahatinden büyük. Nasıl bir savunma bu ya? Ayrıca bunu yazan da hastanelerle anlaşmak için en önde koşan bir insan. Anlaşma arkadaş, adın da kötüye çıkmasın madem :) Çirkinliğin boyutu sürekli artıyor tabi. Mesela zamanında şöyle bir olay yaşamıştım; Bir anne adayı benimle çalışmak istedi. Israrla beni istiyor ama. Hastane de "anlaşmalı fotoğrafçımızla çalışacaksınız" diyor. Anne adayı kabul etmedi doğal olarak. İnat etti, "bu hastanede doğurmuyorum"a kadar götürdü meseleyi. Hastane sonunda izin verdi, ben ameliyathaneye girip çekim yaptım. Bu olaydan birkaç gün sonra hastanenin anlaşmalı doğum fotoğrafçısı beni aradı ve yaptığımın etik olmadığını iddia etti. Senin anlaşman etik, hastane izin verince doğumu benim çekmem etik değil, öyle mi? Başka bir hastane de şöyle bir yöntem bulmuş kendince; Bünyesinde bir anlaşmalı doğum fotoğrafçısı var. Fakat hastalarına diyor ki; "Bizim fotoğrafçımızla çalışmayacaksanız, kendi istediğiniz fotoğrafçıyı getirecekseniz hastaneye 200 TL. ödeme yapacaksınız." Çok saçma ama bunu yapıyorlar yani. Aile hem bana ücretimi ödüyor, hem de hastaneye 200 TL. veriyor. Bir gün yine o hastanede çekim yaparken, koridorda durduğum bir an, anlaşmalı doğum fotoğrafçısı yanıma geldi ve "hastaneye ödeme yaptınız mı, yapmadıysanız çekemezsiniz" diye çemkirdi. Ay rezillik ya. Nasıl mafyöz bir tavır bu!

Nereden tutsan elinde kalıyor. Anlaşmalı doğum fotoğrafçısına karşıyım arkadaş. Kabul etmiyorum. Sen benimle çalışmak isteyen bir anne adayından, onu mecbur bırakarak para kazanıyorsun. Bu benim ekmeğimle oynamaktır. Omurgalı olun, kendinize ve yaptığınız işe güveniniz varsa siz de karşı durun anlaşmaya. Nokta.

Daha fazla fotoğraf için; www.instagram.com/tugbaolcer

Etiketler; Adana doğum fotoğrafçısı, doğum fotoğrafçısı Adana, Acıbadem Adana doğum fotoğrafları, Acıbadem Adana Hastanesi, Adana Acıbadem doğum fotoğrafları, Erdal Candan, Cansun Demir, Ebru Tarım, Ortadoğu Hastanesi Adana, Medline Hastanesi, Özel Adana Hastanesi, Metro Hastanesi,