14 Aralık 2018 Cuma

Garantili Havuçlu Cevizli Kek :)


Kış demek eve yayılan mis gibi tarçın kokusu demektir benim için. Eve gelenler kapıdan girer girmez içine çeksin isterim kokuyu.. Tarçının en çok yakıştıkları da salep, sütlaç ve havuçlu cevizli kektir. Çok uzun zamandır pişirmiyordum havuçlu cevizli kek. Çünkü tarifim içime sinmiyordu. Biraz sert ve kuru oluyordu. Bu yüzden dilimlerken bile çok dağılıyordu. Ama benim istediğim havuçlu cevizli kek yumuşak ve nemliydi. Farklı tarifler deneyip sonunda benim için ideal ölçüleri bulup bu keke ulaştım. Kek tazeyken ayrı, birkaç gün bekleyince ayrı güzel. Ve hep nemli! İki kez yaptım bu keki. Garantili tariftir yani, harfi harfine uyarsanız asla sizi üzmez :)

Malzemeler

  • 4 Yumurta
  • 250 gr. zeytinyağı
  • 280 gr. un
  • 380 gr. toz şeker 
  • 500-600 gr. havuç (Soyulmadan, rendelenmeden önceki ölçüsü.)
  • 100 gr. irice dövülmüş ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket karbonat (Çünkü havuç asitli bir sebzedir ve karbonatla tepkimeye girip keki kabartır.)
  • 1 paket vanilin
  • 1 çay kaşığı (tepeleme) toz tarçın
  • 1/4 çay kaşığı tuz (Şekerli, çikolatalı tariflerde tuz, şeker/çikolata tadının daha belirgin olmasını sağlar.)

Yapılışı

Yumurtalar ve şekeri dört - beş dk. çırpıyoruz. Zeytinyağı ve vanilini ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Başka bir kapta eleyerek harmanladığımız un, tarçın, karbonat, tuz ve kabartma tozu karışımını sıvı karışıma ekleyip sadece karışana kadar -çok kısa bir süre- çırpıyoruz. Rendenin ince tarafıyla rendelediğimiz havuçları ve iri dövülmüş cevizi spatulayla karışıma yediriyoruz. 180 derece -önceden ısıtılacak fırın- alt-üst pişirme ayarında (turboda değil asla) 50 dk. pişiriyoruz (45. dk.da kürdan testi yapabiliriz.) Ben bu kek için 23 cm. x 34 cm. bir Borcam kullandım. Borcam'ı tereyağıyla yağladım. Kesinlikle yapışma, dağılma olmadı bu şekilde. Önemli bir ayrıntı: Havuçları çok ince rendelediğimiz için hafif sulanabilir. Öylece suyuyla ekleyelim keke. Sanıyorum kekin içinin nemli olmasını havucun bu ince, hafif sulu yapısı sağlıyor. Afiyet olsun :)


Daha fazla fotoğraf için; www.instagram.com/tugbaolcer

Etiketler; Kolay kek, kolay havuçlu kek, pratik havuçlu kek, pratik kek, havuçlu kek, havuçlu cevizli kek, kış keki, havuçlu cevizli tarçınlı kek.