31 Mart 2012 Cumartesi

Ev Pizzası



Etrafımda pizza sevmeyen tek bir insan yok! Ben zaten dünden bayılıyorum pizzaya. Ara sıra da olsa hazır pizza yemek çok içime sinmiyordu. Zaten içinde salam, sosis, sucuk vs. var ve Allah bilir daha bilmediğimiz neler neler var. Hele marketlerde satılan dondurulmuş pizzalar iyice fena, yenecek gibi değil. Kayınvalidemin pizza tarifi ilaç gibi geldi. En azından hamurunu kendim hazırlıyorum. Diğer malzemeleri ise bildiğim markalardan alıyorum. Yani bir nebze de olsa daha sağlıklı (!) bir pizza yapmış oluyorum :) En kısa zamanda denemenizi tavsiye ederim bu tarifi...

Hamuru

Bir paket (42 gr.) yaş mayayı 250 ml. ılık sütte eritin. Bu sütle beraber bir yumurta, yarım çay bardağı sıvı yağ, bir yemek kaşığı tereyağ, yarım çay kaşığı tuz ve 500 gr. unu karıştırıp iyice yoğurun. Geniş bir kabın içinde hava almayacak şekilde mayalanmaya bırakın.

Sosu

Dört - beş tane orta boy domatesi rendeleyip, içine yarım çay kaşığı toz şeker ve biraz tuz ekleyip pişirin. Biraz uzun sürebiliyor bu çünkü mümkün olduğunca suyunu çektirerek pişirmek iyi oluyor. Fazla sulu kalırsa pizza pişerken hamuru sulandırıyor çünkü. Domateslerin pişmesine yakın bir tepeleme çay kaşığı fesleğen ve bir tepeleme çay kaşığı kekik ekleyip karıştırın. Ocaktan alıp ılımaya bırakın.

Diğer Malzemeler

Aslında bu kısımdaki malzemeler ve ölçüleri tamamen sizin damak zevkinize ve isteğinize bağlı. Fakat ben örnek olması açısından kullandığım malzemeleri ve miktarlarını yazıyorum: 300 gr. rendelenmiş kaşar peyniri, 250 gr. sosis, 60 gr. salam, 60 gr. sucuk, bir tane kırmızı, iki tane yeşil biber, 10 - 15 tane yeşil / siyah zeytin, 60 gr. mısır, bir paket mantar. (Mantar ve kaşar peyniri dışındaki tüm malzemeleri bir kabın içine doğrayıp karıştırıyorum ben.)

Yapılışı

Fırın tepsisini tereyağıyla yağlayın. Sıvı yağ kullanırsanız hamuru tepsiye seremezsiniz çünkü, bıraktığınız anda ortada toplanır. Mayalanmış hamuru serdikten sonra domates sosunu ekleyin, kaşık yardımıyla hamurun her yerine eşit olarak dağıtın. Üzerine rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını serpin. Üzerine diğer malzemeleri ekleyin. En üste doğranmış mantarları koyun. (Mantar pişerken önce suyunu bıraktığı için eğer altta kalırsa hamuru sulandırır. Bu yüzden mantar en üste konulacak.) Önceden ısıtılmış 180-190 derece fırının alttan dördüncü sırasına sürün tepsiyi. 40 dakika kadar pişirin ve hamurun altını kontrol edin. Eğer pişmişse fırından çıkarıp geri kalan kaşar peynirini üzerine serpin. Bu kez tepsiyi alttan beşinci sıraya sürün ve beş dakika daha pişirin. Çıkarıp beş - altı  dakika dinlendirip dilimleyin ve servis edin.  

Afiyet olsun!