25 Ocak 2012 Çarşamba

Hafta Hafta Gebelik - 28. Hafta!

Oğlum büyüdükçe hareketleri daha da sertleşiyor. Dönüşlerinde falan göbeğim şekilden şekle girmeye başladı. Tabi onun oynadığı zamanlarda karnımı izlemek çok büyük bir zevk veriyor bana. Akşam tvde bişiler izlerken, sürekli takip ettiğim bir diziyi bile izliyor olsam, eğer oğlan oynamaya başladıysa o dakika açıyorum karnımı, dikiyorum gözümü :) Bundan daha büyük mutluluk yok şimdilik :) Saatlerce hiç sıkılmadan onu izleyebilirim!

Son üç aya girdiğimiz şu dönemde bebeğimin beyin gelişimi için önemli olan balığı daha fazla yemeye başladım. Hamileliğin başında balığa karşı bir hassasiyetim oluşmuştu. Neyse ki geçti bir iki ay içinde. Omega 3 için en değerli kaynak balık sonuçta. Hamile kalmadan önce yemeye başladığım cevize de aynı hızla devam ediyorum.

Bu haftanın benim açımdan en önemli olayı gecenin dördünde yaşadığım gaz sancısıydı. Soldan sağa doğru yarı uykulu bir şekilde dönerken büyük bir acıyla uyandım. Mesanemde ve kasıklarımda çok şiddetli bir acı hissediyordum (ağrıdan çok acı/yanma olarak tarif edebiliyorum bunu.) Karnıma doğru çekmiş olduğum bacaklarımı kesinlikle düzleştiremiyor ve olduğum yerde kıvranıyordum. Eşimi uyandırdım hemen ve onun yardımıyla tuvalete gittim. Yaklaşık 40 dakika boyunca her şekle girerek, (bir ara eliptik bisiklete binerek :) evin içinde yürüyerek gaz çıkarmaya çalışmakla uğraştım. Neyse ki acılar giderek azaldı. Fakat ne kadar korktuğumu anlatamam, Allah kimseye yaşatmasın böyle bir şeyi...