21 Aralık 2011 Çarşamba

Hafta Hafta Gebelik - 23. Hafta!

Bu hafta şeker yüklemesi yapıldı. Neyse ki sorun yoktu. Fakat doktorumun önerisiyle gittiğim kalple ilgili merkezde bebeğin kalbinde “hiperekojen odak” olduğu söylendi. Başka bir deyişle, kalpte parlama / hiperekojen fokus / parlak odak vs. Google’da bu terimi arattığınızda karşınıza çıkan tüm sonuçlarda hemen hemen aynı şeyler yazıyor: Trizomi-21 ve Trizomi-13 olgularında daha sık görünür.

Ne kadar ağladığımı, üzüldüğümü, korktuğumu söylememe gerek yok sanırım. Bu olayı ilk duyuş şeklim de sanıyorum beni çok etkiledi. Fetal kalp muayenesi yapan doktor, tüm uyuzluğu, soğukluğu ve robot gibi tek tondan konuşmasıyla, gözümün içine bile bakmadan “kalpte hiperekojen odak var, down sendromu riskini yükseltir” dedi. Hemen o merkezden çıktıktan sonra doktoruma gittim. Doktorum bana net olarak şu cümleleri söyledi: “Hiperekojen odak izole ise (yani eşlik eden başka bir bulgu yoksa, ki yok, detaylı ultrasonla incelendi) bizim için bir tehdit değildir. Kaldı ki ikili ve dörtlü testlerin de güvenli sınırda. Bu yüzden korkmana gerek yok. Amniyosentez yaptırmana da kesinlikle gerek yok. Bu durum zaten 8. ayda kaybolacaktır. ”

Doğum sonrası not: Yaklaşık 10 günüm amniyosentez yaptırıp yaptırmamayı düşünmekle ve sürekli dua etmekle geçti. Bu arada iki perinatoloji profesörüne göründüm. Neyse ki eşimin ve kendi doktorumun yardımıyla bu dönemi atlattım ve bebeğimin iyi olduğuna inandım. Bu parlama gerçekten 8. ayda kayboldu. Ve çok şükür ki ben oğluma sağlıkla kavuştum.