25 Ağustos 2011 Perşembe

Hafta Hafta Gebelik - 6. Hafta!

Çok güzel bir tatil yaptık :) Elma çekirdeğim (kendisi bu kadarcık çünkü şu anda) karnımda, aşık olduğum adam yanımda, arabayla kilometrelerce yol gittik, harika yemekler yedik, en güzel denizlere girdik :) Bir kez bile direksiyon başına geçmedim ama yine de yoruldum doğrusu. Bir de ara ara arabanın içinde sıkıntılar bastığı oldu. Bir noktadan diğerine daha çabuk ulaşabilip daha uzun, daha rahat dinlenebilmeyi istediğim için de çok sık molalar vermedik. Sanıyorum bunun da biraz etkisi oldu yorulmamda. Tatil boyunca aklıma geldikçe “elma çekirdeğim” diye sevdim durdum karnımı :)

Geçen hafta da bahsettiğim gibi bu hamilelik meseleleriyle ilgili forumları hatmetmiş biri olarak endişe de üst seviyedeydi. İnsanın aklına normalde hiç gelmeyecek şeyleri sokuyorlar. Dış gebelikti, mol gebelikti… Bir karamsarlık, bir panik. Bu saçma forumları okumama kararı aldım. Sonuçta hamile bir kadından “Hamiş” diye bahsedilen bir ortamdan sağlıklı ne öğrenebilirim ki :)

Tatil dönüşü hemen sağlık ocağına gidip tahlillerimi yaptırdım. Ertesi gün sonuçları alınca da doktora gittim. Keseyi gördük ultrasonda. Elma çekirdeğimi göremedim ama içinde olduğu keseyi görmek bile çok mutlu etti. Doktorum iki hafta sonra gelmemi, o zaman kalp atışlarını duyabileceğimizi söyledi.

Bu arada ben hamile kalmadan üç ay önce folik asit desteğine başlamıştım. Ona aynen devam. Doktorum her gün iki bardak süt içmemi önerdi ilk görüşmemizde. Her gün içiyorum aksatmadan. Zaten peynir ve yoğurt da çok sevdiğim, gayet sağlam miktarda tükettiğim şeyler.  Market yoğurdu yemiyorum fakat. Zararlı olduğu için değil, yararlı olmadığı için :) Yoğurdumuzu annem mayalıyor. Haftada bir koca bir cam kapta yeni imalatı alıyoruz ondan :) Hamilelik beslenme düzenimde herhangi bir değişikliğe yol açmadı yani. Öncesinde de yediklerimi devam ettiriyorum.