4 Ocak 2014 Cumartesi

Zencefilli süt ya da her neyse :)

İsim veremedim evet :) Kendim uydurdum bu içeceği. Sütle yapılıyor, çay gibi demleniyor, zencefilli, ılık içiliyor, boğaza ve gribe iyi geliyor... Pratik ve lezzetli bir içecek. Bu ara ben dahil, çevremdeki bir çok insan hasta :( İnsanlığa bir faydam olsun diyerek sihirli tarifi veriyorum :) 200 ml. sütün içine yarım ceviz büyüklüğünde zencefili soyup ince ince dilimliyoruz. İçine bir adet çubuk tarçın, bir çay kaşığı tane karabiber ekleyip kaynatıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra iki üç dakika daha kaynatıp demlenmeye bırakıyoruz. Ağız yakmayacak şekilde ılıyınca süzüyor ve içine bir tatlı kaşığı bal karıştırıp içiyoruz. (Zira sıcak süte eklenen bal hiçbir işe yaramıyor. 43 dereceden daha yüksek sıcaklıkta eriyen balın faydası kalmıyor.) Zencefil tahriş olmuş/gerilmiş boğazı biraz yakabilir ama iyi geliyor... Sağlıklı günler dileğiyle ;)