5 Ağustos 2011 Cuma

Fındıklı ve Çikolatalı Kek


Çikolata ve fındık! Çok sevdiğim şeylerin üst sıralarında yer alıyorlar. Bu iki harika şeyi bünyesinde barındıran kek ise çok çok özel bir tat benim için.. Ben genelde bu keki pazar günü yarım ölçü olacak şekilde yapıp, dilimledikten sonra saklama kabıyla buzdolabına kaldırarak 1 hafta boyunca her gün birer ikişer dilim yemek suretiyle tüketiyorum :) Tarifi yazının devamında..

Malzemeler
. 6 yumurta
. 3 paket kare Nestle sütlü çikolata (80 gr.lık olanlardan)
. 1 paket kakao
. 250 gr. şeker
. 250 gr. un
. 250 gr. tereyağ
. 250 gr. fındık
. 1 tüp sıvı vanilya (küçük tüp gibi minicik şişelerde satılıyor, marketlerde var, dr. oetker'in sıvı vanilyasını kullanıyorum ben)
. 1 çay kaşığı tuz (çok tepeleme değil ama)

Yapılışı

Yumurta ve şekerleri çırpın. Önceden erittiğiniz ve biraz ılımış tereyağını, eritilmiş çikolataları ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın. Kakaoyu ekleyip çırpmaya devam edin. Un, tuz ve fındığı ayrı bir kapta kuru olarak karıştırın ve bu karışımı sıvı karışıma ekleyip kaşıkla yedirerek karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın kabına aktarın (ben genelde 30 cm. çapında yuvarlak Borcam kullanıyorum ama yuvarlak, dilimli, ortası boş klasik kek kalıbı da kullanılabilir.) Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 45-50 dk. pişirin. 35. dk.da kontrol edip pişirme süresini kendi fırınınıza göre belirlerseniz daha iyi olur. Fırından çıktıktan 1 saat sonra dilimleyebilirsiniz. Afiyet olsun..