15 Ağustos 2018 Çarşamba

Gaziantep'te Nerede, Ne Yenir? (Kebap, katmer, beyran ve daha bir dünya :)

Gaziantep'ten ne zaman bir çekim için aransam heyecanlanıyorum. Çünkü yemekleri! O etleri, o tatlıları.. Çünkü muhteşem! Tatlıya büyük zaafı olan ve aynı zamanda etobur biri olduğum için Gaziantep benim için adeta bir mabet :) Uzun zamandır Gaziantep'te yaptığım gastronomi temelli gezilerimdeki favorilerimi paylaşma zamanı geldi artık. Şu yazıyı okuduktan sonra Antep'e gidip, nokta atışı muazzam / muhteşem (ve daha bi dolu olumlu sıfat) lezzetlerle tanışıp bana teşekkür edeceksiniz. Net! 

İlk durağımız Metanet Lokantası ve tabi ki Beyran! Beyran her ne kadar çorba gibi görünse de benim için bir yemek. Çünkü içinde bol miktarda et ve pirinç var. Adana'da paça, çürük falan içilir hani. Çürüğün daha bol etlisi ve pirinçlisi gibi. Gerçekten çok iyi! Acılı / acısız seçenekleri mevcut. Görüntü olarak acılı daha iyi çünkü kıpkırmızı. Benim gibi acıyı çok sevenlerden değilseniz de acısız söyleyip, acılıdan iki kaşık üzerine gezdirebilirsiniz :) Beyran'ın fiyatı 18 TL. Mekanda lahmacun yemişliğim de var fakat öyle çok bayıldım falan diyemeyeceğim. Çünkü bi kere lahmacunda acısız seçeneği yok. Yenmeyecek şiddette bir acı değil fakat acı sevmeyene gitmiyor işte. Lahmacun boyutları da gayet büyük ve adet fiyatı 6 TL. Hazır Metanet demişken, tam çapraz karşısında Metanet Katmer var; uzak durun. Çok lezzetsiz, büyük hayal kırıklığı katmerleri. En güzeli Metanet Lokantası'na gelip, mis gibi tırnak pideyle Beyran yiyeceksiniz ve önünüzdeki maçlara bakacaksınız..

Klasik Gaziantep mutfağını merak ediyorsanız gitmeniz gereken yer Aşina Gaziantep Mutfağı. Yuvalama, içli köfte, ala nazik gibi yemekler için burası iyi bir seçenek. Aşırı lezzetli, unutamayacağım bir şey yemedim fakat. Fiyatlar da aşırı pahalı değil ama çok uygun da değil bence. Denenebilir yine de..


Et alternatiflerine geçelim şimdi de.. Gaziantep'e yolu düşenler gitmese de muhakkak duymuştur Halil Usta'yı. Bir iki şubesi var hatta. Ben de birkaç kez gittim. Lezzetlidir kebapları, özellikle de kebabın yanındaki salataları. Servis gayet hızlı. Ama biraz fabrikasyon gibi geliyor bana. Ve artık bayaa turistik olma yolunda (İmam Çağdaş gibi lüks değil ama yine de turistik bir yanı var.) Bu yüzden tercih etmiyorum uzun zamandır.

Şimdi gelelim etle, kebapla, ciğerle ilgili en baba tavsiyeye; Bişirici! Aklınıza kazıyın bu ismi; BİŞİRİCİ. Yemin ederim böyle lezzetli etler yemedim daha önce. Hakkında ne desem az kalır. Ciğer kebabı, ciğer sotesi, kıyma kebabı, küşlemesi, salataları.. Hepsi mi kusursuz olur? Üzerine mekan tanımıyorum Gaziantep'te. Yani şu saatten sonra "Gaziantep'te nerede kebap yesek" diye düşünmem, o derece.. Tek geçiyorum! Fiyatlara gelince; Biz farklı şeylerin tadına bakmak istediğimiz için şefe teslim olduk, karışık donattı masayı (bildiğin klasik Türk müşteri tipi :) İki yetişkin bir çocuk için toplamda üç kişilik masa kuruldu. Uras zaten o gün hastaydı biraz, bir de küçük çocuk, ne kadar yiyebilir ki? Masadakiler fazla geldi, paket yaptırdık kalanı. Velhasıl üç kişilik bir et-ciğer-kebap masası (çiğ köftesi, önden gelen soğuk çorbası, salataları, ala naziği, her şey vardı), bir tane de açık ayran için gelen hesap 111,5 TL. idi. Üç yetişkin için oldukça doyurucuydu sunulanlar. Yani mekan fiyat performans konusunda da tam not aldı. Bu arada mekanı bana tavsiye eden müşterim Hasan Erkurt'a da tekrar tekrar teşekkür ediyorum :)



Sırada tatlılar var. Zaten biliyorsunuz fıstık cenneti bir memleket Gaziantep. En ünlü tatlıları da baklava! Bu konuda önerim Koçak Baklava. Aşırı iyi adamlar bu konuda. Fiyatı bence çok uçuk. Geçen sene (Ekim 2017) baklavanın kilosu 70 TL. falandı. Ama lezzetli. Ama pahalı. Ama lezzetli :)

Gaziantep'in meşhur tatlısı katmer var sırada. Bu konuda da yine tek adres veiyorum size; Akşam Simit Fırını (birkaç tane yerleri var, Batıkent Mahallesi'ndekine gidiyoruz biz.) Adamlar çikolatalı (Nutella tarzı yani) katmer yapıyorlar. Siparişi ver, masaya gelsin, önünde saygı duruşuna geç! Eğil önünde ya! Otur bir izle önce! Nasıl tarif edilebilir böyle bir lezzet bilmiyorum. "Çikolatalı Simit Katmer" deyip geçemezsiniz :) Bu başka bir şey ya. Yemeniz gerek, yoksa imkansız yani, anlayamazsınız :) Fiyatlar biraz yüksek fakat. Biz en son gittiğimizde (iki yetişkin bir çocuk) iki simit katmer söyledik (şekli simide benziyor, o yüzden simit katmer, susamlı falan bir şey gelmesin aklınıza.) Biri normal kaymaklı, biri çikolatalıydı ve hesap 66 TL. geldi. Bildiğin yüksek yani fiyatı. Ama zırt pırt da Antep'e gidip çikolatalı katmer mi yeniyor sanki :) Kıyın paraya! (Bu arada Akşam Simit Fırını'nı da sevgili Hasan Erkurt önermişti. O sadece başarılı bir cerrah değil, adam bildiğin gurme! Artık nereyi önerse tereddütsüz giderim yani ben :)

Fıstıklı kadayıf sever misiniz? O vakit Cumba Künefe'ye mutlaka gidin. Hayatımda yediğim en iyi, ennn hafif fıstıklı kadayıf Cumba Künefe'de yediğimdi. Karışık bir tabakları var, yanında da süt ikramı. Muazzam bir lezzet şöleni. Geçen yıl gitmiştim buraya en son, fiyat aklımda değil. Ama makuldü diye hatırlıyorum. 


Gittiğim şehirlerin özel yemeklerini yemeyi seviyorum. Bir şehrin kültürünü en iyi anlatan şeylerden birinin yemekleri/tatlıları olduğuna inanıyorum. Vaktim, imkanım oldukça bana en çok keyif veren şeylerden biri budur. "Ruhun doyması" diye bir şey var şu hayatta bence. Karın bir şekilde doyuyor zaten. Denemek gerek yeni lezzetleri..

Başka fotoğraflar için; www.instagram.com/tugbaolcer

Gaziantep, Gaziantep yemekleri, Gaziantep'te ne yenir, Antep'te ne yenir, ali nazik, alenazik, ala nazik, lahmacun, Antep lahmacunu, Gaziantep kebabı, yuvalama, içli köfte, beyran, Antep'te beyran, metanet, metanet lokantası, sarımsaklı lahmacun, katmer, nutellalı katmer, çikolatalı katmer, bişirici, ehil kebap, cumba künefe, fıstıklı kadayıf, baklava, Gaziantep baklavası, Koçak baklava, aşina, aşina gaziantep sofrası, En iyi kebap, Gaziantep'te ne yenir, Antep'te ne yenir, Gaziantep'te katmer nerede yenir, Gaziantep'te baklava, gaziantep'te nerede kebap yenir.