4 Aralık 2017 Pazartesi

Çikolata Parçalı Kurabiye! (A.k.a. Chocolate Chips Cookie :)

Baştan söyleyeyim; mükemmel tada ulaşmak istiyorsanız tarife harfiyen uymanız gerekiyor. Zira ben her yaptığımda değiştirerek, geliştirerek bu hale getirdim tarifi. Özellikle pişme süresi çok çok önemli. "Bu kadar kısa sürede kurabiye mi pişer?" diye düşünmeyin rica ediyorum, çünkü pişer.

Şimdi gelelim benim için bu kurabiyelerin anlam ve önemine; Çikolatalı kurabiyeye olan zaafımı yakın çevrem bilir. Kahve + kurabiye varsa eğer akan sular duruyor. İyi yapılmış bir çikolatalı kurabiye ile bambaşka bir boyuta geçiyorum. Bu konuda aynı duyguları paylaştığım tek kişi oğlum desem :) Ona da ver çikolatalı kurabiye & süt ikilisini, dünyayı unutsun! Analı oğullu çikolatalı kurabiye delisiyiz anlayacağınız. Çikolata tadını yoğun hissedebileceğiniz, ısırdığınızda sizi mutluluktan uçuracak iki önemli, garantili, aşırı iyi tarifim var. Bugün ilkini veriyorum. Ayrıca bugün, yani 4 Aralık, Amerika Birleşik Devletleri'nde National Cookie Day olarak kutlanıyor! Tabi ki tesadüfen yayınlamıyorum ben de bu postu :) 

Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 100 gr. esmer şeker
  • 150 gr. toz şeker
  • 180 gr. tereyağ
  • 350 gr. un
  • 1 paket karbonat
  • 1 paket vanilya
  • Bir tutam tuz
  • 200 gr. bitter çikolata

Yapılışı

Yumuşamış tereyağını (en iyisi eritip oda sıcaklığına gelince bir süre -sertleşmeyecek kadar bir süre- buzdolabında soğutmak, vakit yoksa tabi oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ kullanalım) şekerle (mikserle) çırpıyoruz. Krema gibi olacak, 3-4 dk. yeterli. Toz vanilyayı ve soğuk yumurtaları ekleyip sadece karışana kadar karıştırın, mikserin en düşük devrinde. Ayrı bir kapta harmanladığınız un, tuz, karbonat karışımını sıvı karışıma ekleyip yine düşük devirde mikserle karıştırın. Küçük küçük doğradığınız çikolataları hamura ekleyip elinizle hafifçe karıştırıp çok ezmeden yoğurun. Çok önemli bilgi; Damla çikolata kesinlikle kullanmıyoruz. Zira erimiyor damla çikolatalar. Ve kurabiyeye istediğiniz dokuyu vermeniz mümkün değil damla çikolatayla. Ben Eti Karam % 70 Bitter kullanıyorum bu tarifte.

Ortalama 35 gramlık parçaları elinizde top haline getirip yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Bu ölçüyle yaklaşık 32-34 adet kurabiye çıkıyor. Aralarında bir miktar boşluk bırakın dizerken çünkü ısıyı görünce düzleşiyor hamur. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 10-11 dakika pişirin. Daha uzun değil! Fırında çıkarınca soğumaya bırakın ve 15 dakikadan önce dokunmayın. Sonra artık sütle mi, kahveyle mi, nasıl isterseniz tadını çıkarın :)

Daha fazla fotoğraf için; www.instagram.com/tugbaolcer

Etiketler; Kurabiye, pratik kurabiye, kolay kurabiye, çikolatalı kurabiye, çikolata parçalı kurbiye, dünyanın en iyi çikolata parçalı kurabiyesi, ulusal kurabiye günü, national cookie day, bitter çikolata, bitter çikolatalı kurabiye, kahve kurabiye, süt ve kurabiye, çocuklar için kurabiye, chocolate chips cookie