7 Haziran 2017 Çarşamba

Ama ben çok Photoshop istemiyorum!


Çekim öncesi görüşmelerde bu cümleyi gelin adaylarından ne kadar çok duyuyorum bir bilseniz. Peki siz bir fotoğrafta ne kadar müdahale var, ne kadar rötuşlanmış (ne kadar oynanmış diyeyim en sık duyduğum tabirle :) anlayabilir misiniz? Anlayamazsınız :) Net söylüyorum anlayamazsınız! Belirtmeden geçmeyeyim; en hazzetmediğim fotoğrafçı türü de "hiç Photoshop yok"çulardır! Elinde 10 bin liralık en dijitalinden bir makineyle fotoğraf çekeceksin ve Photoshop'a karşı olacaksın ha? Saçmalık!

Her fotoğrafçının bir tarzı vardır. Kimi daha koyu, kahverengi, sarı fotoğraf sever, kimi yoğun renk manipülasyonu sever, kimi kontrast sever.. Ben çalışmalarımda fotoğrafın olabildiğince doğal, pırıl pırıl olmasını ve o anki duyguyu yansıtmasını istiyorum. Bunun için de elimden geldiğince müdahale ediyorum fotoğrafa. Bana göre çiftin sorgulaması gereken; gördüğü bir fotoğrafta ne kadar müdahale olduğu değil, fotoğrafçının istediği editlemeyi yaptıktan sonra portföyüne eklediği, müşteri adaylarının beğenisine sunduğu, tamamen kendi tarzını yansıtan fotoğrafın o son halini beğenip beğenmediğidir! Ben çektiğim bir fotoğrafı sosyal medyada yayınlamışsam eğer o fotoğraf benim için "olmuş" demektir. Ben o fotoğrafımdır yani, tarzım odur. Ve gelin&damat hangi fotoğrafçının fotoğraflarını beğeniyorsa onunla çalışır. O beğendiği fotoğrafların gerisinde nasıl bir müdahale olduğunun da hiç önemi yoktur, olmamalı bu yüzden.. 



Daha fazla fotoğraf için; www.instagram.com/tugbaolcer

Etiketler; Adana düğün fotoğrafçısı, düğün fotoğrafçısı Adana, Adana düğün fotoğrafları, Adana dış çekim düğün fotoğrafı, Düğün öncesi dış çekim, Düğün öncesi fotoğraf çekimi, Photoshop, Düğün Fotoğrafı öncesi sonrası, düğün fotoğrafı before after, wedding photos before after, Rötuşsuz düğün fotoğrafı