15 Ocak 2015 Perşembe

La Piel Que Habito (The Skin I Live In)



2011 yapımı, Dram/Korku/Gizem, 120 dakika.
Yönetmen: Pedro Almodovar
Senaryo: Agustin Almodovar, Pedro Almodovar
Oyuncular: Antonio Banderas, Elena Anaya, Jan Cornet

Un film de Almodovar (Bir Almodovar filmi)... Film başlarken bu yazıyor. Ve bana göre, filmi izlemek için çok büyük ve yeterli bir sebep. Çünkü yönetmen Pedro Almodovar ise, çok farklı ve çarpıcı bir film izleyeceğimi garanti görürüm. (İzlemeyenler için yönetmenin Hable con ella (Talk to her) ve Todo sobre mi madre (All about my mother) adlı filmlerini de öneriyorum.)


Filmin konusu kısaca şöyle: Plastik cerrah Robert Ledgard (Antonio Banderas) bir araba kazasında eşinin vücudunun yanmasının üzerine, domuz-insan kanı karışımıyla bir deri üretir. Amacı bu durumdaki insanlara yardım edebilmektir. Eşinin vefatından seneler sonra cerrahın kızı tecavüze uğrar ve intihar eder. Zaten eşini kaybettiği için psikolojisi büyük ölçüde bozuk olan cerrah, kızının ölümüyle çok daha derin bir depresyonun içinde bulur kendini. Ve kızına tecavüz eden gençten intikam almaya karar verir...

Filmi izlediğinizde plastik cerrahın intikam yöntemi tam anlamıyla tokat gibi çarpacak suratınıza! Cerrah farklı bir hadım etme yöntemi yaratmış. Konu tecavüz olunca çok ağır cezalar devreye girebiliyor tabi. Şimdi kime sorsak "Tecavüzcülere ne ceza verilmeli?" diye, eminim bir sürü insandan işkence dolu, akla hayale gelmeyecek ceza senaryoları çıkar... Bu arada filmde geçen tecavüz sahnesi biraz kafa karıştırıcı. Genç kız psikolojik tedavi görüyor ve buna bağlı olarak bir ton ilaç kullanıyor. Bu da sanıyorum kızın bazen tepkisizleşmesine bazen de uç tepkiler vermesine sebep oluyor...

Filmin başta BAFTA ve Cannes olmak üzere 32 ödülü var. Farklı bir film izlemek isteyenlere ısrarla öneriyorum...



Not: Görseller imdb.com'dan alınmıştır.