3 Şubat 2014 Pazartesi

Gravity



2013 yapımı, bilimkurgu, 91 dakika.
Yönetmen: Alfonso Cuarón
Senaryo: Alfonso Cuarón, Jonás Cuarón
Oyuncular: Sandra Bullock, George Clooney

Uzaydaki görevleri esnasında, uzay gemilerinin hasar görmesi sonucu Ryan Stone (Sandra Bullock) ve Matt Kowalski'nin (George Clooney)  hayatta kalma mücadelesini anlatan bir film. Konusu bu fakat ortada hikaye falan yok. Usta ellerden çıkma, cezbedici, iştah kabartan, adeta "ye beni, harikayım" diye bağıran fakat tadı berbat bir pasta gibi. Sunum mükemmel fakat lezzet sıfır!

Film 3D'nin dibi! İzlerken uzayın göbeğinde sandım kendimi. Uçsuz bucaksız, derin bir boşluğun ortasında, Ryan'ın oksijeni bittikçe benim de nefesim daraldı. 90 dakika boyunca gerim gerim gerildim oturduğum yerde. Fakat o oksijen niye bitti bir sor! Ayrıca uzayda bile bir adet "beni bırak, kendini kurtar" kahramanı olması nasıl bir klişedir allasen?


Sandra Bullock muazzam bir oyunculuk sergilemiş. En iyi kadın oyuncu Oscar'ını kucaklar gibi. George Clooney ise görebildiğim kadarıyla (!) her zamanki gibi çok iyiydi. Bana göre filmin bütününde "doğum" kavramı işlenmiş. İzleyenler farkedecektir, görüntülerle (özellikle Ryan'ın soyuz'a girdiği sahne, hortumlar-kablolar, filmin son sahnesi vb.) çok iyi desteklenmiş. Belirtmeden geçemeyeceğim; en çok filmin son sahnesini sevdim!

En iyi film Oscar'ını alırsa çok şaşırırım. Şu aralar Oscar'a aday filmleri birer birer izliyorum ve şimdiye kadar izlediğim en iyi film kesinlikle Gravity değil. Fakat bu filmle Emmanuel Lubezki en iyi sinematografi Oscar'ını kesin alacaktır!

Not: Görseller filmin resmi sitesinden alınmıştır.