21 Mayıs 2013 Salı

Oğluma "bir yaş" mektubumdur...

Hayatım boyunca "keşke"lerim oldu benim. "Keşke şunu yapmasaydım", "keşke böyle olsaydı", "keşke şuraya gitmeseydim", "keşke burada kalsaydım" gibi.. Büyük pişmanlıklarım olmadı fakat küçük keşkelerim fazlaydı. İnsan doğası gereği merak ediyor tabi, "...olsaydı/olmasaydı ne olurdu"yu :) Seni kucağıma almamla bıçak gibi kesildi tüm keşkelerim! "Hayat" dedim, "oğluma gidiyormuş meğerse geçtiğim yollar"... 

Seninle birlikte...


Sakinleştim, büyüdüm, olgunlaştım, sabır ne demek çok güzel öğrendim, şartsız şurtsuz sevmenin ne olduğunu gördüm, güçlendim. "Hayatımın dönüm noktası oldun" desem abartmış olmam. Annemin kıymetini anladım, çok iyi anladım ;) Eskiden olsa sinirleneceğim bir sürü şeyi zerre önemsemediğimi gördüm. Kendimi bir kenara bırakıp, senin mutluluğun, huzurun, rahatın için çabaladığım çok fazla zaman oldu ve bundan büyük haz aldım. Korkup bana sarıldığın anlarda, sana güven verdiğim için kendimle gurur duydum. Kocamın, hayallerimin ötesinde bir baba olduğunu da senin sayende gördüm :) Hayata dair kaygılarım değişti, önceliklerim tepetaklak oldu. "Rahatlık ve keyif" anlayışım "Bodrum koylarında, elimde Baileys'imle pırıl pırıl denize karşı uzanmak"tan "azcık daha kuduralım da yemekten sonra şöyle bir iki saat deliksiz uyusun, ben de bir kahve içeyim"e döndü :)

Aslında biliyorum ki sana duyduğum sevginin nasıl bir şey olduğunu sana ya da bir başkasına anlatabilmem mümkün değil. Karşılıksız, çıkarsız, çok büyük ve çok tutkulu bir şey çünkü bu. Ve en büyük "aşk hikayeleri" bu aşkın yanında sönük kalır. Hangi tarih sabah uyanıp ayaklarını öpüp, ısırdığın bir aşkı yazabilir ki :))) Biliyorum ki duygularını göstermeye ve şakır şakır konuşmaya başladığında, ara sıra söylediğin "innee" yerini "annem"e bıraktığında, yalvartmadan kendi isteğinle beni öpeceğin günler geldiğinde şu an hissettiğim aşk 100'le çarpılacak :)

Keşkesiz bir hayat...


Benim için annelik "keşke" dememektir özetle. Yanlışlarımla, doğrularımla, gidenle, kalanla, olanla, olmayanla kabullendim hayatımı. Sayende barıştım geçmişle. Artık senden önceki seneleri "iyi ki"lerle anıyorum... Öyle bir tatlı, huzurlu, mutlu yaptın beni :) Çoğu zaman yüzümde salak bir sırıtma oluyorsa, durup dururken mutluluktan gözlerim doluyorsa, sabahın köründe neşe içinde uyanıyorsam bir senedir, sebebim sensin ;) İyi ki doğdun Uras!

Tuğba Ölçer