27 Ağustos 2012 Pazartesi

Hindistan Cevizli Şekerpare



Arife günü Şekerpare yaptım! Son birkaç gündür canım o kadar çok istiyordu ki. Hamileyken bile bir tatlıyı bu kadar canım çekmemişti :) Pratik bir tatlı bence. Kolayca yapılıveriyor. İnternette bolca tarif bulmak sanıyorum mümkündür Şekerpare için. Bir de bunu deneyin derim ben... İçinde hindistan cevizi var hem :) Not: Üşendiğim için fotoğrafları cep telefonumla çektim :)

Malzemeler

200 gr. tereyağı, 2 yumurta, 4 yemek kaşığı irmik, 2 yemek kaşığı hindistan cevizi, 150 gr. pudra şekeri, 400 gr. un, 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozu. Süsleme için fındık. Şerbeti için; 3 su bardağı su, 2 su bardağı şeker.

Yapılışı

Şerbeti kaynatıp içine 3-4 damla limon suyu ekleyip soğumaya bırakın. Kuru malzemeleri bir kapta karıştırın. Üzerine 2 yumurta ile eritilmiş ılımış tereyağını ekleyip yoğurun. Bu ölçüye göre 26 adet Şekerpare çıkıyor. Şekerparelerin üzerine fındıkları yerleştirip, önceden ısıtılmış 180 derece fırına sürün. 20-25 dakikada pişiyor. Fırından çıkardıktan 5 dk. sonra üzerine oda sıcaklığındaki şerbeti dökün. Ben şerbeti iyice çektikten sonra borcama diziyorum tatlıları. Şerbetin içinde olması çok hoşuma gitmiyor çünkü. Siz kendi damak zevkinize göre saklayabilirsiniz tabi...

Afiyet olsun!